Nőből is megárt
Bethlen téri Színház
2018 január 27

Pataki Éva Nőből is megárt a nagymama című regényét olvasva Tordai Terinek eszébe jutott, hogy milyen jól mutatna ez színpadon és sikerült elérnie, hogy láthassuk.
2017 december 8-án az Óbudai Kulturális Központban beszélgetésen vehettünk részt, hogy megismerjük a művésznőt és a lányát, pályafutások aktuális szakaszát és ezt a darabot.
Tordai Teri nevét akkor írtam le, amikor úgy 10 éve először láttam színpadon a lányát, Horváth Lilit és elaléltam. Az ifjú színésznő akkorát alakított, hogy sokáig szólni sem tudtam, amikor meg igen, akkor az volt az első gondolatom, hogy hogy tudja az alma ennyire túlszárnyalni a fáját?
Bevallom, Tordai Terit filmekben és a színpadon sokkal szebbnek találtam, mint amilyen színésznőnek, szinte mindig úgy éreztem, hogy kilóg a sorból és míg a többiek alakítanak, addig ő szöveget mond (fel).
Ott a beszélgetésen láttam meg, hogy tud ő mást is.
Nagyjából háromszor annyit beszélt, mint a lánya, de mondott érdekes dolgokat is, például hogy amikor Alföldi Róberttel dolgozott, a rendező öreg zsiráfnak hívta őt, hmmm, milyen kedves! :-)
Előadtak két részletet a darabból, akkor döntöttünk úgy, hogy megnézzük.

sok1.jpg

Érdekes színház lett az egykori Bethlen moziból ott a Csikágó közepén.
Szűk, nagyon szűk, a nézőtér valami eszkábált emelvény, a székek ugyan kényelmesek, de az első gondolatom az volt, amikor felmentünk a legfelső sorba, hogy remélem, nem kerülünk be a hírekbe, mert a tákolmány bizony mindenfelé kilengett, ahogy a nézők a helyeiket keresték.

Aztán megelevenedett a történet.
Anya és leánya, közöttük az összes simogatás és feszültség, ami egy ilyen relációban elfordulhat.
Tegye föl a kezét, aki nem ismer olykor magára, még ha pasiból van is.
Jó, le lehet tenni, hogy írhassam tovább.
Olyan jelenetek követik egymást, mint ha filmet néznénk.
Utóbb tudom meg, hogy a kezdő rendezőt (Cseh Judit) maga Mészáros Márta instruálta.
A két nő olykor három, vagy négy, hiszen Horváth Lili több szerepet is alakít és csak azért tudom, hogy ő az, mert a színlapon két név szerepel.
Nagyon nagy öniróniára volt szükség ennek a regénynek a megírásához és semmivel sem kevesebbre az anya szerepének eljátszásához.
Horváth Lilit eddig is csodáltam, szerettem, most már az édesanyját is.

A bejegyzés trackback címe:

https://zene.blog.hu/api/trackback/id/tr8313642088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása