Budapesti Tavaszi Fesztivál
MÜPA Bartók terem
2016 április 14.

 

myung.jpgMyung-whun Chung (63) dél-koreai karmester, neve gyakran hallható a Bartók Rádióban, végre volt alkalmam őt személyesen is megtapasztalni, amikor a MÜPA Bartók termében Filarmonica della Scala élén előadta Mozart nagy g-moll és Mahler V. szimfóniáját.

Az első, ami feltűnt, hogy a mester ugyanolyan alázattal áll fel a karmesteri pulpitusra, mint a japán kollégái, különösen Kobajasi Kenicsiró, a második, hogy Mozart egyik legismertebb szimfóniáját ő kissé másképp értelmezi, mint a nagy európai karmesterek, talán kevesebb lehetőséget és színt felfedezve benne.

Talán elkezdtem volna unatkozni, amikor felfigyeltem egy harmadik dologra és ez lenyomta az előző kettőt is: a koreai karmestert az átlagnál jobban zavarja a köhögés.

Nem köhögtünk többet, mint máskor, aki tehette, megvárta a tételközi szünetet és akkor zendített rá, ám ezt hallva az addig igen alázatos mester elkezdett pofákat vágni, majd grimaszolni. Ugye a háta mögött voltunk és az arcából keveset láttunk, de a zenészei mimikája mindent elárult.

A harmadik szünetben már a vállát is vonogatta és igen kínos percekig várt, mire dermedt csönd lett a nézőtéren és ekkor kezdett a negyedik tételbe. Láthatóan nem szeretett minket és ez a részemről kölcsönössé vált, pedig én most sem köhögtem.

A második részben Mahler sokkal jobban szólt, mint Mozart, a zene élvezhető volt, ám Chung mester nem tudta vagy nem akarta magát túltenni azon, hogy a tételek között sokan kikrákogják magukat. Közhelyekkel szólva a sas nem kapkod legyek után és a kutyaugatás nem hallik az égig, ebből gondolom, hogy a koreai világsztár nem fenséges sas, csak egy alacsonyabb röptű ragadozó, ahonnan pedig vezényel, az igen messze esik a mennyországtól.
Sajnos.

A bejegyzés trackback címe:

https://zene.blog.hu/api/trackback/id/tr508690296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.