Magyar Állami Operaház
2015 február 25.

pillangokiasasszony.jpgPuccini talán legnépszerűbb Operáját kaptam ajándékba úgy, hogy épp csak beestem a nézőtérre, fogalmam sem volt a szereposztásról. A meglepetés az volt, hogy Rost Andrea és László Boldizsár énekelte a két főszerepet. Kerényi Miklós Gábor rendezésétől elaléltam, végre egy olyan opera, amiben nem tolakodik a rendezői koncepció mindenki elé, kellemes, klasszikus, ötletes, látványos - és örültem Héja Domonkos vezénylésének is.

Érdekes volt számomra a két főszereplő találkozása.

Rost Andreáért már azon a 32 évvel ezelőtti  Ki Mit Tudon halálra izgultam magam, amelyiken megtanulhattuk nevét és ujjongtam a külföldi sikerei miatt, igaz a hazai sajtó szokása szerint sok lényegtelen dolgot fontosabbnak tartott, minthogy egy magyar szopránt leszerződtet a Wiener Staatsoper és hogy a labanc közönség tombolva ünnepli őt, hogy Riccardo Muti személyesen hívja meg őt a milánói Scalába, hogy fellép párizsi Opéra Bastille-ban, a madridi Teatro Realban és a parádés sorból nem maradhatott ki a New York-i Metropolitan sem. A csodás világkarrier és az eltelt évtizedek mintha óvatosabbá tették volna a művésznőt, úgy tűnik, elkezdett takarékoskodni a hangjával. Igaz is, tartson tovább!
Itt az Operában is visszafogottabban hallatta, ám így kiváló partnere lett László Boldizsárnak, aki nem egy hatalmas tereket betöltő hang, de néhány pályatársával szemben nem kompenzálja túlharsogással, hogy aztán az előadás végére már ne maradjon levegője. (most nem akarom megnevezni azt a hőstenorunkat, akinek eddig minden egyes előadásán ezt tapasztaltam)

Nagyon tetszett Sharpless szerepében Busa Tamás, aki nem csak szépen énekelt és remekül játszott, de Cso-cso-szan kisfiát is aranyosan kezelte, amikor az az egyik ária közben - a szerepéből kiesve - elkezdett csacsogni. :-)

Remek előadáson vehettem részt, mégis egy korábbi performansz jutott eszembe: a 2011-es Pozsonyi Pikniken Herczenik Anna balkoncerten énekelte Mme Butterfly nagyáriáját, az Un bel di vedremot. Ennél lelkesebb előadáshoz Kincses Veronika óta élőben még nem volt szerencsém és szeretném, nagyon szeretném megint!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zene.blog.hu/api/trackback/id/tr857799580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása