kovacs-eva.jpgKovács Éva 2010-ben diplomázott a Szegedi Zeneművészeti kar magánének szakàn.
2012-ben énekelte első főszerepét a Szegedi Nemzeti Színházban, de jól ismerik őt a Debreceni Csokonai Színházban és a Győri Nemzeti Színházban is.

Először a Primavera Fesztivál alkalmából két éve, Gildaként láttam őt az Erkelben egy gyenguska előadáson ami nélküle és László Boldizsár nélkül erősen felejthető lett volna, később Miskolcon egy még rosszabb Rigoletton, amit szinte egyedül vitt el, és ezért, meg a hangja, meg a színpadi megjelenése, meg a színészi teljesítménye miatt megszerettem. Miatta utaztam Győrbe, ahol Papagéna volt és úgy éreztem, lehetne akár Pamina is, ami nem sokáig váratott magára: Alföldy Róbert a tavalyi Primavera Fesztiválon a Thália színpadára rémálmodta Mozart Varázsfuvoláját, mely a számomra nehezen befogadható rendezői koncepció és gyenge éneklés ellenére tartogatott néhány nagyon szerethető megnyilvánulást, pl. Marlène Assayag Éj királynőjét, Hanczár György Taminóját és Kovács Éva Pamináját.

Miért fontos ez most?

Mert kihirdették a IX. Nemzetközi Simándy József énekverseny eredményeit és az imént említett Hanczár György tenor kategóriában elvitte a fődíjat, de ami számomra ennél is nagyobb öröm: több  száz szopránénekes közül Kovács Éva kapta a megosztott első díjat.

Gyakran hallani olyan hangokat, hogy hol vannak ma akkora énekesek, mint X vagy Y.
Én azt gondolom, hogy ha nem a régi DVD-ken nosztalgiázom és nem az internetes emlékoldalakon idézem fel a nagy elődöket, hanem beülök a nézőtérre, legalább akkora hangokat hallhatok most is. (őket majd az unokáink fogják néhány évtized múlva visszasírni?)

Én MOST akarok élvezkedni, tehát pl. holnap, 2016  április 6-án este az Erkel Színházban meghallgatom Kovács Évát, mert itt énekel.
Élőben.
Nekem, nekünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://zene.blog.hu/api/trackback/id/tr138568362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása