2014 március 28.
MÜPA Bartók terem
Zubin Mehta és a Bécsi Filharmonikusok

 

mehta4.jpgEgy tavaly őszi BFZ hangversenyen súgta meg a mellettem ülő, hogy aznap kezdték árulni a 2014-es Budapesti Tavaszi Fesztivál egyik legjelesebb koncertjére a jegyet, így jutottam el erre a fantasztikus eseményre.

Brahms Tragikus nyitányával kezdődött, ami áradóan érzelmes volt és Mehta is megmutatta, ami a nagy zenekarok és nagy karmesterek esetén mostanában szinte kötelező: nincs az a hangerő, aminél ne lehetne még halkabban játszani.

Ha felkészültem volna a koncertre, ha utánaolvastam volna, hogy mit fogok hallani, akkor jobban értékelem Schönberg I. kamaraszimfóniáját, ám sajnos nem készültem, így nem voltam alkalmas a befogadására. Ugyanakkor sokkal jobban viseltem, mint 1913-ban az ősbemutató közönsége, amelyik annyira nem volt felkészülve a modern mű befogadására, hogy ordítozni kezdett - ám a korabi feljegyzések szerint a szerzőt ez nem viselte meg különösebben.

Saint-Saëns: III. "Orgona" szimfóniája már többször megvolt élőben, de nem emlékszem arra, hogy többször és mindenütt libabőrös lettem volna, mint most. A Wiener Philharmoniker és Kovács Róbert, a a St. Florian-i apátság főorgonistája hatalmasat alakított.

A ráadás egy Helmesberger és egy Strauss polka volt. Mehta az előbbi németül, utóbbit, a Mennydörgés és villámlást a bécsi filharmonikusok magyar csellósa, Varga Tamás segítségével  magyarul konferálta föl. Ezzel ízelítőt kaptunk a 2015-ös bécsi újévi koncertből, ugyanis annak a dirigense Zubin Mehta lesz.

 

 

Brahms Tragikus nyitánya a Concertgebouw-ból Daniele Gatti dirigálásával

 

Schönberg I. Kamaraszimfóniája a berliniekkel, Sir Simon Rattle irányításával

 

 

Saint-Saëns: III. "Orgona" szimfóniája, Orchestre de Paris, vezényel Paavo Järvi

Helmesberger Mehtával és a bécsiekkel

 

Mennydörgés és villámlás, Mehta a bécsiekkel és egy kis plusz poénkodással, 10 nappal ezelőtt a Carnegie Hallban

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zene.blog.hu/api/trackback/id/tr636082072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása