Tele vagyok zenei élményekkel, amikről napok, hetek, sőt hónapok óta szeretnék itt megemlékezni, mégis, a legfrissebbre kaptam ihletet (a többit majd az év utolsó hetében, amolyan visszaemlékezésként)
Szól a Bartók rádió a háttérben.
Hallom a bemondó hangját, hogy Schönberg és zongoranégyes. Aztán jön a zene és minden van benne, csak a zongora hiányzik  meg a schönberges hangzás. Nyilván összekeverték a rádióban a felkonfot, ugye nem élő egyenesben megy, hanem felvételről és volt már olyan, hogy véletlenül a bemondó bazmegelése is adásba került, épp a Bartókon.
De mi lehet a zene?
A vége felé olyan, mint Brahms valamelyik magyar tánca, de azokat ismerem, egyik sem.
Dvorák valamelyik szláv tánca?
Olykor van hasonlóság a szőrmók német által alkotott magyar táncokkal.
De nem, nem az.
Vége a zenének, pechemre megint csak foszlányokat hallottam abból, hogy mi hangzott el.
A zongora egész biztos benne volt a szövegben meg Schönberg is.
Irány a  Bartók hangtára, itt még 3 hétig 11:16-tól visszahallgatható.
Innen is kézcsók az egyre kellemesebben beszélő Schaefer Andreának, azért is, ahogy a lengyel karmester, Jacek Kaspszyk nevét kimondta (csak tessék megpróbálni, hányadszorra sikerül az hogy kaszpsik! :-) )
Először a közvetítés végét hallgattam és itt bizony az hangzott el, hogy ez Brahms-Schönberg g-moll zongoranégyese.
Zongorát márpedig egyet sem hallottam!
Felhívtam egy másik zenerajongót, bejátszottam neki egy jellemző részletet, szerinte mi ez?
Először azt mondta, Mendelssohn, aztán azt hogy Brahms, amikor én Schönberget említettem, akkor meg azt hogy majom.
Milyen jó is a youtube.
Találtam egy eredeti kamarazenét, a Gustav Mahler Zongoranégyessel:

aztán a Bartókon bemutatott Schönberg átiratot az egyik kedvenc karmesteremmel, Gennyagyij Rozsgyesztvenszkijjel

végül megleltem azt a lengyel változatot is, ami a rádióban lement:

Egyik jobb, mint a másik!

A bejegyzés trackback címe:

https://zene.blog.hu/api/trackback/id/tr448188406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása