Puccini Tosca
Miskolci Nemzeti Színház
2015 október 30.

Nándi megmondta, hogy induljak időben, mert Nándi mindent tud.
Én viszont okosabb vagyok mindenkinél és mivel a legutóbb 3 óra elég volt Miskolcig, ma sem siettem el a dolgot.
Vesztemre, mert az M3-mason nem egy, hanem két baleset miatt volt kilométeres kocsisor, egy Mogyoródnál, a másik pedig Füzesabonynál, így a Tosca első felvonásáról lemaradtam, amit sosem bocsátok meg magamnak és máskor hallgatok Nándira!.

Kesselyák Gergely állította színpadra a népszerű Puccini darabot és örültem, hogy végre egy nagyon újszerű rendezés, amiben nincs semmi elrugaszkodott idiótaság és nincs semmi húdenagyonművészi magamutogatás.

tosca-miskolc.jpgTosca szerepében Herczenik Anna igazi érzéki vadmacska és nagyszerű hang, őt egy 4 évvel ezelőtti balkoncerten hallottam először, ott is Puccinit énekelt és azóta vártam az alkalmat, hogy végigülhessek egy olyan előadást, ahol nem csak néhány percig hallom a hangját. Megkaptam, köszönöm, viszem magammal és életem végig a részem lesz.

Jekl László énekelte Scarpiát. Őt néhány hónapja Sarastronak hallottam és nem lett a kedvencem, de többen mondták, hogy neki a bariton jobban megy, majd meglátom, milyen jó Scarpia lesz. Nem lett. Az maradt meg belőle, hogy egy érdekes rendezői elképzelés következtében a vacsoráját költötte el a színpadon és remekül énekelt tele szájjal is.

A színház szereposztása szerint Cavaradossit hárman éneklik, két számomra ismeretlen külföldi és egy számomra nagyon ismerős magyar. László Boldizsár. Örültem, hogy ezen az estén ő jutott nekem, mert szépen énekelt és igen meggyőzően játszott.

Az a látványos rendezés azonban mindent vitt, szívesen megnézném még legalább egyszer! Herczenik Annával, László Boldizsárral és Cseh Antallal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zene.blog.hu/api/trackback/id/tr7612450199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása