Puccini: Pillangókisasszony
Erkel Színház
2017 február 10.

 

Nagyjából két éve láttam ezt a rendezést Rost Andreával és László Boldizsárral, most más szereposztás miatt akartuk újra a japán leány szerelmi csalódását: Létay Kiss Gabriella nemrég lenyűgözött minket a Kármelitákban, az amerikai nagykövet szerepét pedig ezúttal  Fokanov Anatolij énekelte.

sairim.jpgNem csak Cso-cso-szan csalódott, hanem mi  - sőt, attól tartok, velünk együtt az Operaház vezetése is, ugyanis Létay Kiss Gabriella az utolsó pillanatban lemondta a fellépést, a helyére pedig legközelebb Milánóban akadt valaki, a koreai  Sae Kyung Rim  személyében, aki aznap reggel repülőre ült, Liszt Ferihegyen taxiba pattant, majd az előadás kezdetéig próbált, ennek ellenére óriásit énekelt! Ha eddig nem tudtam-érzékeltem, mi az a drámai szoprán, akkor mostantól igen.

Fokanov Anatolij hozta a tőle megszokott minőséget, csodáltam a hangját és a játékát, de a kisördög csak megszólalt bennem: vajon mit szólna minden oroszok Putyinja, ha megtudná, az egyik alattvalója Budapesten pont amerikai nagykövetet alakít....

Szuzukit Vörös Szilvia személyesítette meg, méltó partnereként az előbb említett két nagyszerű énekesnek. Pinkerton Balczó Péter volt, sokkal jobban tetszett, mint nemrég Edgardonak a Lammermoori Luciában.

Ami sokat rontott az előadás élvezetén, a minden eddiginél ordenárébb közönség. Tudjuk, hogy az Erkel a népszínház, ahova olcsó jegyekkel olyanok is bejutnak, akik nem tanulták meg tisztelni sem a helyet, sem az előadókat, sem a szerzőket, de ennyi hangosan beszélgető, telefont nyomkodó, beszólogató fehérjehalmaz társaságában még nem néztem operát. Én csendben és hatásosan tudtam figyelmeztetni a mögöttem arénázó fiatalokat, de mások nem, "kuss legyen már", illetve "pofa be" volt az, amit tisztán lehetett érteni a sötét nézőtér már területeiről, de akadtak egyéb, érthetetlen, de mindenképp zavaró, kulturálatlan hangok is.

A kutyaugatás nem hallatszik az égig, így remélhetőleg a csodás koreai szoprán nem viszi Milánóba a rossz hírünket. Sae Kyung Rim pedig így énekel:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zene.blog.hu/api/trackback/id/tr5112641035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása